Tuesday 5 August 2014

Buku Bulan Ini: Ogos

Saya membeli beberapa buah buku daripada laman web mphonline.com pada hujung bulan Julai yang lalu. Buku-buku ini tiba di Sandakan kelmarin dan baru hari ini saya membuka isi kandungannya. Apa yang membuatkan saya lebih gembira ialah sepanjang tahun ini, mphonline memberikan penghantaran percuma untuk pembelian yang dihantar ke Sabah dan Sarawak, dengan syarat pembelian itu mestilah RM50 dan ke atas. Yeah! Kadar penghantaran bagi Sabah dan Sarawak yang biasa ialah sepatutnya seperti yang ditunjukkan di bawah.

Gambar (screen capture) diambil daripada mphonline
Gambar (screen capture) diambil daripada mphonline. Promosi tahun ini.
Dan sekarang saya tidak sabar untuk membaca buku-buku yang baru tiba ini. Memandangkan kebanyakannya ialah manga, saya pasti dapat menghabiskannya dengan cepat.

Buku-buku yang saya beli
Oh, dan saya turut mendapat hadiah percuma, notepad daripada mph!

Kulit hadapan

Kulit belakang
Bahagian dalam yang sangat comel!
Terima kasih mph untuk notepad yang sangat-sangat comel ini!

Di antara semua buku yang saya beli, ada satu yang saya tidak sabar untuk membacanya iaitu novel Tertulis Di Bintang-Bintang, atau tajuk asal bahasa Inggerisnya, The Fault in Our Stars oleh John Green. Saya sudah membaca novel asal bahasa Inggerisnya 2 kali, dan kedua-dua kali tersebut berjaya membuatkan saya menangis. Pertama kali saya membacanya, saya menangis selama 4 jam. Kali kedua pula saya menangis selama 2 jam lebih. Kali ini, saya akan membaca dalam versi bahasa Melayu pula. Entah kenapa saya ada firasat yang saya akan menangis lagi...

Tertulis Di Bintang-Bintang. Saya akui saya menyukai tajuk bahasa Melayu ini
Setakat ini sahaja entri saya untuk hari ini. Jumpa lagi dalam entri yang akan datang.

No comments:

Post a Comment